Koninklijke Harmonie Oefening & Uitspanning Goirle is de oudste muziekvereniging van Goirle en kent een rijke geschiedenis.

De vereniging werd op 4 november 1878 opgericht onder de naam “Fanfare Oefening & Uitspanning”. Destijds bestond het gezelschap uitsluitend uit koperinstrumenten en slagwerk. In 1921 werd het orkest uitgebreid met houten blaasinstrumenten en veranderde de naam in “Harmonie Oefening & Uitspanning”. Het tamboerskorps, tegenwoordig de Slagwerkgroep, werd in 1958 opgericht. Tijdens het 75-jarig bestaan in 1953 ontving de vereniging het predicaat Koninklijk. Sindsdien draagt zij de naam “Koninklijke Harmonie Oefening & Uitspanning”. We kijken nu al uit naar 2028, het jaar waarin we ons 150-jarig jubileum vieren.

Ook dit jaar verzorgt Koninklijke Harmonie Oefening & Uitspanning een groots concert met al haar geledingen op het Kloosterplein in Goirle.

Op 9 juli om 19.30 uur sluiten we ons seizoen feestelijk af en luiden we de zomer in met ons Pleinconcert. U kunt genieten van een gevarieerd muziekprogramma.

Dit concert voorziet in meerdere behoeften: ons publiek waardeert deze muzikale avond enorm en onze vereniging krijgt de kans om aan de gemeenschap te laten zien wat zij allemaal in huis heeft.

Het harmonieorkest, opleidingsorkest Colorato, opstaporkest Crescendo, de Slagwerkgroep en jeugdslagwerkgroep Cadans doen allemaal mee. Samen zijn we goed voor bijna 80 muzikanten.

Kom gezellig naar het Kloosterplein. De toegang is gratis.

Lijkt het je leuk om zelf muziek te maken? Neem dan eens een kijkje op onze website: harmoniegoirle.nl

Bij slecht weer vindt het concert plaats in CC Jan van Besouw.