De gemeente Goirle organiseert in juni een reeks bewonersavonden over het thema Weerbaarheid. Tijdens deze avonden gaan we samen met inwoners in gesprek over hoe goed we voorbereid zijn op onverwachte situaties, zoals langdurige stroomuitval, digitale verstoringen of extreem weer.

De bijeenkomsten worden gehouden van 19.30 uur tot 21.00 uur en vinden plaats op:

8 juni in De Leybron in Riel

17 juni in Cultureel Centrum Jan van Besouw in Goirle

22 juni in Wijkcentrum De Deel in Goirle

U bent van harte welkom om aan te sluiten bij een (of meerdere) van deze bewonersavonden. Later dit jaar wordt er ook een aparte bijeenkomst voor ondernemers georganiseerd.

Tijdens de avonden staat het gesprek centraal. Samen met inwoners wordt geïnventariseerd hoe het staat met hun persoonlijke voorbereiding en waar kansen liggen om de weerbaarheid te versterken. Ook krijgen bezoekers tips om zelf stappen te zetten, bijvoorbeeld op het gebied van noodvoorbereiding en zelfredzaamheid. Ook is er ruimte om zorgen en initiatieven te delen en vragen te stellen.

Met deze bijeenkomsten sluit de gemeente aan bij de landelijke campagne Denk vooruit, die inwoners oproept zich voor te bereiden op de eerste periode van een noodsituatie.